Keresés


Időutazás a Canal du Midi mentén Tipp

Európa legszebb csatornája Dél-Franciaország

Az UNESCO Világörökség részét képező, Dél-Franciaországban található Canal du Midi kétségtelenül Európa legszebb csatornája. A történelmi jelentőségű csatorna 260km hosszan kanyarog és az Atlanti-óceánt köti össze a Földközi-tengerrel és amelynek mentén biciklizni, Igazi csemege ínyenceknek!
Időutazás a Canal du Midi mentén
666 €-tól (209 800 Ft) 2

Érdeklődés »

Kedvencek +

Leírás

 

Az UNESCO Világörökség részét képező, Dél-Franciaországban található Canal du Midi kétségtelenül Európa legszebb csatornája. A történelmi jelentőségű csatorna 260km hosszan kanyarog és az  Alanti-óceánt köti össze a Földközi-tengerrel, Toulouse városától Sète kikötőig nyúlik. Autó és ipar teljesen hiányzik ezen a vidéken, kerékpár és a jellegzetes kis lakóhajók a fő közlekedési eszköz, amelyek számára zsilipek teszik lehetővé a minimális 190m szintkülönbség áthidalását. A 20 méter széles, mesterséges vízmeder a manapság egyre nagyobb népszerűségnek örvendő csatornahajózás egyik fellegvára.

A településeken mintha 100 évvel ezelőtt megállt volna az idő, ódon építészeti csodák  -kastélyok, várak, katedrálisok - várnak felfedezésre. Természetesen nem hiányozhat a világhírű  a dél-francia konyha, amely megfűszerezi ezt a természeti és építészeti élményekből álló elegyet.

 

Indulási időpontok: vasárnap

A túra típusa: szervezett, egyéni kerékpártúra (részletesen)

Minimum létszám: 1fő 

 

Az útvonal jellege, terepviszonyok: az útvonal legnagyobb részt kijelölt és védett kerékpárutakon, valamint gyér forgalmú mellékutakon halad. A tájékozódást partnerirodánk saját jelzései segítik a teljes útvonalon.

Ajánlott kerékpár: túra trekking kerékpár, normál vagy kicsit ballonosabb gumikkal.

 

Távolság a túra kiindulási pontjáig: Kiutazás repülővel ajánlott.

 

Program:

 

1.nap

Egyéni kiutazás Montpellier-be vagy Toulouse-ba, repülőjárattól függően. A túra Montpelliere-ből indul, ezért ha Toulouse-ba érkezik, onnan még tovább kell vonatozni Monpelliere-be (kiváló a vonatközlekedés, kb. 45,-€ a vonatjegy). 

Szakítson egy kis időt arra, hogy megismerkedjen Montpellier-vel. Ez egy fiatalos és dinamikus egyetemi város a ‚Place de la Comedie’-vel és tündéri középkori főterével, kis utcácskáival és számtalan kávézójával, vendéglőjével.

 

2. Nap: Montpellier Sète, ~45 km
Reggel 9:30 körül partnerirodánk munkatársa várja Önöket a szállodában. Átadja  a bérkeékpárokat (amennyiben foglaltak) és ellátja Önöket a szükséges információkkal. Az elegáns Montpellierből dél felé indul a túra a Lez folyócska menti kerékpárúton egy madárvédelmi területen keresztül a Földközi-tenger menti Palavasig. Végül elérjük a Rajna-Sète Csatornát. Ez a csatorna a tengerparttal párhuzamosan halad, tipikus halászfalvakon keresztül Frontignan-Plage-ba, végül a romantikus halászvároskába Sète-ba érkezünk.
 
3. Nap: Sète Béziers, ~55 km
Sète-ból indulva a város határában egyből a kerékpárúton haladhatunk, mely strandok mellett egészen Marseillan-ba vezet. Annak a lehetőségét, hogy megmártózzunk a kellemes vízben, szinte lehetetlen elszalasztani. Marseillanban, ebben a kedves kikötővárosban számos étterem és kávézó csalogat. Végül szőlőültetvények mentén a görög Agde-ba érkezünk, ahol elérjük a Canal du Mini-t, melyet Beziers-ig csak követnünk kell.
 
4. Nap: Béziers Narbonne, ~45 km
Ma reggel a várost elhagyva egyből két építészeti látnivaló is útba esik. Először egy építészeti szenzációnak köszönhetően a csatorna egy hídon keresztül lép át az Orb folyó felett, majd pár száz méterrel arrébb megérkezünk Fonséranes vízlépcsőihez. Itt a csatorna vizét 7 lépcső segítségével 22 méterrel feljebb emelik. A csatorna mentén haladva jutunk el Capestang.ba, ahol számtalan kellemes étterem hívogat egy kis pihenőre. Feltöltődve hagyjuk magunk mögött a Canal du Midi-t és szőlős kertek mentén jutunk el Narbonne-ba.
 
5. Nap: Narbonne Homps, ~45 km
Indulás előtt délelőtt ajánlatos kicsit megismerkedni Narbonne városával. A hercegprímási palota, a gótikus katedrális, és az ókori római tárolórendszer mind Önökre vár. A város végül a Canal de la Robine mentén hagyjuk el, és ismét a Canal du Midi mentén haéadunk tovább, mely egészen Hompsig vezet minket.
 
6. Nap: Homps Carcassonne, ~45 km
Ma egész nap a Canal du Midi mentén haladunk egészen Carcassonne-ig. Mesésen emelkedik ki a tájból az impozáns ‚Cité’, a méltán híres középkori erődítmény, melynek megtekintése szép zárása lehet ennek a túrának, amennyiben nem a hosszabb, Toulouse-ig tartó verziót választották.
 
7. Nap: Hazautazás Carcassonne-ból
Lehetőség van kisbusszal (privát transzfer) visszatérni Montpellierbe (felár ellenében, minimum 4fő esetén), de vonattal is egyszerűen vissza tudnak térni a túra kiinduló pontjához.
 
Lehetőség van hosszabbításra is, 3 további szakasszal a Canal du Midi teljes hossza mentén egészen Toulouse-ig.

Hosszabbítás Toulouse-ig
 
7. Nap: Carcassonne Castelnaudary, ~50 km
Amennyiben a hosszabbítás mellett döntött, akkor ma is a Canal du Midi mentén haladunk. Jobb oldalon láthatóak a ‚Monnapne Noir’ hegyei. Platánfák alatt és álomszép falvakon át jutunk el  Castelnaudary-ba, a híres Cassoulet vidék fővárosába.
 
8. Nap: Körtúra Stausee St. Férréol, ~50 km
Ma egy kicsit elhagyjuk a Canal du Midi-t és kis mellékutakon haladunk, néhány emelkedővel a csatornarendszer XVII.századi gyöngyszeméhez Stausee St. Férréol-hoz, melynek víztározó szerepe van a csatornarendszerben. Ezután a középkori Bastide Revel-hez érkezünk, ahol érdemes betérni a csodaszép vásárcsarnokba. Kisebb utakon, néhol a Canal du Midi-t ellátó csatornák mentén haladunk, míg végül vissza nem érkezünk Castelnaudary-ba.
 
9. Nap: Castelnaudary Toulouse, ~55 km
A mai utolsó szakasz szintén a Canal du Midi mentén halad a Naurouze közeli vízválasztóhoz. Innen ereszkedünk le Toulousba, a rózsavárosba a Garonne mentén, ahol számtalan látnivaló van. Fedezze fel a Katedrálist és a Kapitóliumot vagy egyszerűen csak sétáljon egyet a Garonne partján... Toulouse számtalan látnivalót tartogat.
 
10. Nap: Hazautazás Toulouse-ból 
Toulouse-ból is van lehetőség szervezett kisbusszal vagy közvetlen a TGV-vel visszatérni Montpellierbe.

Árak

Canal du Midi Montpelliere-Carcassone 6 éj | Árak / fő

2017-06-25 - 2017-08-26Kétágyas: 716 € (225 500 Ft)
2017-08-27 - 2017-09-30Kétágyas: 666 € (209 800 Ft)

Canal du Midi Montpelliere-Toulouse 9 éj | Árak / fő

2017-06-25 - 2017-08-26Kétágyas: 1016 € (320 000 Ft)
2017-08-27 - 2017-09-30Kétágyas: 966 € (304 300 Ft)

Bérelt kerékpár: a 6 éjszakás változatra 99,- euró/kerékpár , a 9 éjszakás teljes szakaszra 140,- euró/kerékpár. Az ár mindkét esetben tartalmazza a viszaszállítást Montpelliere-be.

Félpanzió: a 6 éjszakás változatra 180,- euró, a 9 éjszakás teljes szakaszra 260,- euró/fő.

A részvételi díj tartalmazza:
  • 6 vagy 9 éjszaka szállás 2, 3 és 4 csillagos szállodákban
  • Reggeli
  • Személyes túramegbeszélés (angol, német, francia nyelven)
  • Csomagszállítás szállodától szállodáig (1db/fő)
  • Útvonal információk, térképek, útleírás (német vagy angol nyelven)
  • Telefonos asszisztencia a célországban (német, angol) és itthon
Útvonal

A Canal du Midi csatorna XIV. Lajos uralkodása alatt épült. Eredeti célja az volt, hogy közvetlen összeköttetést teremtsen az Atlanti-óceán és a Földközi-tenger között, kiküszöbölve az ellenséges Spanyolország körül vezető hosszú tengeri utat, a tengeri kalózokat és a 17. századi körülmények között egy hónapi utazást.

A 19. századig a csatorna gazdaságilag fontos víziút volt. A csatorna két oldalán vontatóösvények voltak az igavonó állatok számára. Ma a csatorna turista útvonalnak számít, a vontatóösvényből pedig helyenként kerékpárút lett. A csatorna teljes hosszában hajózható. A csatorna vonzerejének turisztikai célú kihasználására több társaság kínál autó jogosítvánnyal vezethető lakóhajókat.

 

A csatornán 103 zsilip van, amelyek a 190 méternyi szintkülönbség kiegyenlítésére szolgálnak. A csatornához összesen 328 műtárgy tartozik, a zsilipeken kívül hidak, gátak és egy alagút.

Béziers városa mellett a csatorna keresztezi az Orb folyót. Ehhez egy híd-csatornát építettek.

Ez volt az első alagúton átvezető csatorna. A Malpas alagút 173 méter hosszú és Enserune mellett egy domb alatt halad.

A csatorna egyik jellegzetessége, hogy Toulouse és Sète között egy ponton folyásirányt vált. Ennek oka az, hogy a csatorna legmagasabb pontja Naurouze környékére esik. Az építők problémája az volt, hogy miképpen oldják meg a csatorna vízellátását. A Canal du Midi-t egy 34 km-es csatornán keresztül táplálják a Saint Férréol víztározóból. A Midi-hez megépített – első –, a csatorna táplálására szolgáló mesterséges víztározó a maga korában kuriózumnak számított. A gát 700 méter hosszú, 30 méterrel a folyó ágya felett található, és az alapjánál 120 méter széles; az építésnél több száz helyi asszony hordta a földet kosarakban.

Írja meg véleményét a túráról
 Nem publikus
 kód   

« Vissza

Ez a weboldal az Ön kényelmes böngészésének érdekében cookie-kat használ. Elfogadom További információ